In cele patru  centre comerciale detinute in Romania de Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), zonele de entertainment si magazinele de articole sportive au avut cele mai mari extinderi in centrele comerciale anul trecut. Acestea au fost urmate  in topul cresterii suprafetelor de retailerii de lenjerie intima, cafenele si restaurante.

Astfel, zona de entertainment a inregistrat per ansamblu, in 2013, cea mai mare crestere procentuala ca suprafata (68%) fata de anul anterior.

Pe locul al doilea se afla aria dedicata retailului de articole sportive, care anul trecut s-a extins per ansamblul centrelor comerciale Argo analizate cu 50% comparativ cu 2012, in principal ca urmare a deschiderii noului magazin Decathlon din Shopping City Sibiu. In primavara anului 2014, dupa inaugurarea magazinului Decathlon din Shopping City Suceava, suprafata totala de profil se va majora cu inca 18%.

Pe locul al treilea ca si crestere procentuala a suprafetelor inchiriate se afla magazinele de lenjerie intima si ciorapi, care in 2013 au ocupat in centrele comerciale Argo cu 43% mai multi metri patrati decat in anul 2012. Cafenelele si restaurantele s-au extins, de asemenea, anul trecut, suprafata pe care acestea au inchiriat-o in centrele comerciale Argo crescand cu 31% comparativ cu anul anterior.

“Desigur ca au fost si segmente ale caror suprafete au stagnat ori s-au restrans anul trecut, ca urmare a retragerii de pe piata din Romania a unor retaileri internationali (de exemplu Sprider) sau din cauza reducerii suprafetelor inchiriate de catre unii dintre retailerii existenti”, a precizat Graham Kilbane, COO ARGO. Intre sectoarele care si-au restrans anul trecut suprafetele inchiriate in locatiile Argo s-au aflat parfumeriile, centrele de vanzare a presei si magazinele de suveniruri.

In Romania, Argo Real Estate Opportunities Fund detine patru parcuri de retail: Shopping City Sibiu, Shopping City Suceava, Era Shopping Park Oradea si, respectiv, Era Shopping Park Iasi , cumuland o suprafata totala inchiriabila de 271.000 mp.