In primul trimestru al anului piata electrocasnicelor mari a crescut cu 11%, iar cea a electrocasnicelor mici cu 7,9% fata de aceeasi perioada a anului 2013. Referitor la volumul pietei electrocasnicelor de mari dimensiuni, acesta este sub nivelul T1 2012., se arata in studiul GfK TEMAX®Romania indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pietele bunurilor de folosinta indelungata.
Ratele de crestere de doua cifre pentru categorii precum electrocasnice incorporabile, frigidere, congelatoare si masini de spalat au ajutat la atingerea unui nivel de 65 de milioane de euro pentru intregul sector. Frigiderele cu sistem No Frost si masinile de spalat cu incarcare frontala de 7kg+ au fost principalele produse ce au generat valoare in cadrul celor doua piete.
“Inregistrand o rata de crestere de doua cifre, aparatele de tuns si aparatele de barbierit si epilatoarele au generat o evolutie pozitiva in segmentul de ingrijire personala. In plus, performanta remarcabila a storcatoarelor de fructe si citrice se incadreaza in tendinta unui stil de viata sanatos. “, se arata in studiul GFK.
In cadrul categoriei destinate confortului gospodariei, aspiratoarele si-au mentinut o pozitie stabila, in timp ce valoarea vanzarilor de fiare de calcat a crescut.