METRO GROUP si grupul Auchan au incheiat un parteneriat international in achizitii, un parteneriat cu o forta imensa in negocierea cu furnizorii multinationali.

 

Auchan si MetroAcordul de cooperare internationala  permite negocierea in comun a conditiilor si a serviciilor specifice la nivel international pentru principalii furnizori multinationali de produse de consum, la nivel mondial.

In al doilea rand, este un acord care permite achizitionarea in comun, la nivel mondial, de produse nealimentare pe care fiecare companie le va revinde individual sub forma de marca proprie sau « no name ». Aceste produse sunt achizitionate in principal prin intermediul centralelor de achizitii situate in Hong Kong sau Shanghai de la furnizori importanti din Asia sau din Europa de Est.

Produsele electronice de masa sunt excluse din aceste doua acorduri. Acordul de cooperare internationala va intra in vigoare in luna noiembrie 2014 pentru negocierile anului 2015.

“Suntem convinsi ca ambele noastre societati vor avea de beneficiat in urma cooperarii si a reunirii expertizelor”, a declarat Olaf Koch, PDG al grupului german METRO GROUP.

“Dorim sa punem in valoare punctele forte ale celor doua companii cu scopul de a optimiza sinergiile in relatia cu furnizorii nostri comuni si de a genera economii de cheltuieli, pe care vrem sa le utilizam in favoarea clientilor nostri». « Acest parteneriat strategic ne va permite sa facem fata provocarilor mondializarii si a evolutiei pietelor noastre de aprovizionare», a explicat Vianney Mulliez, Presedinte al Consiliului de administratie al Grupului Auchan.

Acest parteneriat este o noutate in sectorul distributiei internationale deoarece combina fortele unui grup orientat in mod principal catre vanzarea en gros cu cele ale unuia dintre liderii marii distributii.