Producătorul berii Tuborg, United Romanian Breweries Bere Prod (URBB), a anunțat o creștere a cifrei de afaceri de peste 25%, la 215 milioane lei și a profitului cu 50% la circa 8 milioane de lei.
”Reducerea TVA, vremea bună din sezonul estival și creșterea vânzărilor în horeca ne-au ajutat anul acesta. S-a simțit și faptul că oamenii dispun de venituri mai mari pe care să le cheltuiască, astfel că ies și consumă mai mult afară în loc să consume acasă”, Shachar Shaine, președintele URBB.
Marca Tuborg, cel mai bine vândut brand internațional produs în România, a avut o creștere de 20% a volumelor vândute în primele opt luni ale acestui an.
Potrivit președintelui URBB, piața berii a stagnat în prima parte a anului în România, însă mărcile premium și cele de import au raportat creșteri ale vânzărilor. Totodată, 2016 este primul an în care vânzările de bere la PET scad în timp ce berea la sticlă și cea la draft este în creștere.
Tuborg ar putea investi în creșterea capacității de producție în următorul an în contextul în care fabrica de bere URBB de lângă București, cu o capacitate de 2 milioane de hectolitri, a lucrat la capacitate maximă în lunile iulie și august.
URBB exportă 10% din producție în Albania, Macedonia, Moldova, Turcia sau Bulgaria.