Achiziţie pe piaţa dulciurilor, în vizorul Dr Gerard

Grupul Dr Gerard a anunţat că se pregăteşte să cumpere jucători de pe piaţa românească a dulciurilor. “Vizăm achiziţia unor jucători de profil care să aibă un renume în piaţă, să aibă deja desfacerea asigurată”, a precizat Otilia Stanciu, Country Manager Dr Gerard România.

Pe de altă parte, compania a lansat în acest sezon trei noi produse pregătite special pentru sărbătorile de iarnă. Acestea sunt: fursecurile crocante cu aromă de portocală și cuișoare (sub formă unor decorațiuni vesele pentru a împodobi “gustos” bradul de Crăciun), rulourile crocante umplute cu glazură de măr copt și turta dulce cu mere și scorțișoară.

Tendinţe de consum

Tendințele de consum arată că în ultima lună a anului vânzările de dulciuri în România se triplează, acest trend fiind puternic susținut și de lansarea produselor sezoniere. Datele de piață furnizate  de Retail Zoom arată că luna decembrie a anului trecut a însemnat în retailul modern autohton vânzări de dulciuri de peste 43 milioane euro și  7,4 milioane kilograme de produse, din care biscuiții  au ocupat prima poziție în volum, cu o cotă de 24,3% și a doua poziție ca valoare, cu 16,4%. Napolitanele au reprezentat 7,1% din valoare și 10,3% volum.  Cele mai mari creșteri, între 158% și 520% față de luna noiembrie, au fost înregistrate la praline, figurinele de ciocolată și produsele sezoniere.

“În România, cele mai căutate arome pentru sărbătorile de iarnă sunt cele de măr copt, alături de combinația măr și scorțișoară. Aroma de cuișoare și citrice este de asemenea printre favorite”, a declarat Otilia Stanciu.

Un român consumă în medie peste 2,1 kg de biscuiți pe an

Tendința scăderii gramajelor biscuiților și prăjiturelelor de la gramajele de tip “family” la cele de tip “on the go” se manifestă atât pe piețele europene cât și în țara noastră. În România, peste 40% dintre consumatori preferă o gustare dulce între mese, napolitanele și biscuiții fiind principalele alegeri. În categoria gustărilor de peste zi, cel mai popular este biscuitele sandwich ambalat în pachete pentru consum individual (între 30-50 g/ pachet).  În ceea ce privește preferința pentru un anume tip de biscuite, dintr-un total de peste 2,1 kg de biscuiți consumați într-un an de fiecare român – în creștere cu peste 70% față de acum 10 ani, dar încă mult sub media est europeană de 3,5 kg/locuitor – în România cei mai apreciați rămân biscuiții simpli și petit beurre (peste 40%) dar și biscuiții sandwich (peste 46%).

2.000 de tone de produse vândute în primul an de activitate

Dr Gerard România activează în trei categorii de produse: biscuiți dulci, napolitane și biscuiți crackers. Încă de la intrarea pe piața românească, în octombrie 2015, compania a reușit să convingă  în egală măsură consumatorii și partenerii de afaceri de calitatea și gustul delicios al produselor sale. Cele mai solicitate produse din portofoliul Dr Gerard în 2016 sunt: biscuiții dublu sandwich comercializați sub brandul Magic, wafer rolls-urile și napolitana cu cremă de ciocolată Dr Gerard, biscuiții cu ciocolată Passion și Choco Cool, cei de tip breakfast vit’AM și biscuiții cu adaos de vitamine Scooby Doo.

”Intrarea pe piața din România  s-a produs cu sortimente din toate cele trei categorii în retailul tradițional după care, în scurt timp, au urmat primele rețele de retail modern: Mega Image, Carrefour și Auchan. De curând și rețeaua de magazine C&C Selgros a început parteneriatul cu Dr Gerard. Estimăm pentru 2016 o cifră de afaceri  în România de peste 4 milioane de euro, aferentă unui volum de aproximativ 2.000 de tone de produse”, declară Jarosław Zawadzki, General Manager Dr Gerard Group.

Dr Gerard Group– portofoliu și prezență europeană

Portofoliul Dr Gerard Group include peste 200 de sortimente de biscuiți, napolitane și crackers precum napolitane învelite în ciocolată, wafer rolls-uri cu creme delicioase, fursecuri crocante, biscuiți umpluți și acoperiți cu glazuri diverse, biscuiți sandwich, biscuiți pentru micul dejun, crackers și sărățele.  Producția se face în trei fabrici amplasate în Ozarow Mazowiecki, Miedzyrzec Podlaski și Radzyn Podlaski, care împreună dispun de 18 linii de producție complet automatizate.

Pe lângă vânzările de pe piața poloneză de origine, produsele Dr Gerard sunt exportate în peste 30 de țări, cifra de afaceri realizată la export reprezentând circa 32% din vânzări. Veniturile companiei au atins în 2014 nivelul de 70 milioane euro (în creștere cu 16% față de 2013), iar în 2015 au înregistrat din nou o creștere de peste 18%. Pentru 2016 grupul estimează de asemenea o creștere cu două cifre.

Distribuția pe piețele în care este prezent Dr Gerard acoperă atât canalele tradiționale, cât și pe cele moderne, respectiv lanțurile locale și internaționale de magazine. Produsele sunt vândute în principal sub marca Dr Gerard, precum și sub mărcile partenerilor selectați. Dr Gerard are un istoric care începe în 1993, dar a operat până în anul 2011 sub numele Lider SKG. Compania a fost achiziționată de fondul privat de investiții Bridgepoint de la Grupul Poult din Franța, în octombrie 2013.



Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Retailers.ro © 2017 All Rights Reserved