Studiu Metro: Multor oameni le-ar plăcea să aibă o afacere proprie, dar foarte puţini fac pasul decisiv

Sub genericul „Antreprenoriatul: între mit și adevăr”, compania Metro a dat publicității rezultatele unui studiu al cărui scop a fost cunoașterea în profunzime a atitudiniii publicului față de antreprenori, precum și de a oferi perspective asupra provocărilor cu care se confruntă antreprenorii, asupra experienței acestora și a modului în care poate fi gestionată o afacere pentru a avea succes.

Studiul Internaţional privind Afacerile Independente, realizat de METRO, a fost realizat folosind un eșantion de 10.000 de persoane din România, Germania, Franţa, Olanda, Italia, Portugalia, Republica Cehă, Turcia, Rusia și China. El relevă o concluzie exprimată de către Olaf Koch, Președintele Consiliului de Administrație METRO AG: „Sunt foarte multe persoane cărora le-ar plăcea să pornească propria afacere, dar în final nu o fac. Acest studiu analizează motivele care stau la baza acestei decizii. Potenţialul antreprenorial este stimulat numai dacă există un cadru potrivit și se acordă sprijinul adecvat. METRO intenționează să contribuie la realizarea acestui lucru, în paralel cu obiectivul nostru mai amplu, acela de a fi campionul afacerilor independente”.

Pe larg, vă invităm să dați citire concluziilor studiului Metro, cu mențiunea că rezultatele complete sunt disponibile aici.

 

Oamenii apreciază afacerile independente – precum și ideea de a porni propria afacere.

METRO a observat că oamenii preferă afacerile independente și aportul acestora în cadrul comunităţilor. Alţi factori care subliniază preferința pentru afacerile independente includ calitatea produselor și a serviciilor oferite, dar și relaţia apropiată a antreprenorilor cu clienţii lor. Interesant este faptul că aproape jumătate dintre persoanele intervievate care nu deţin o afacere (48%) au afirmat că le-ar plăcea să deţină propria afacere.

Numai câţiva dintre cei interesaţi să deţină o afacere sunt încrezători că vor face acest lucru într-o zi.

În timp ce mulţi dintre cei intervievaţi și-au exprimat interesul de a deţine o afacere, doar 13% cred că este posibilă realizarea acestei ambiţii. „Studiul Internaţional privind Afacerile Independente, realizat de METRO” descrie această diferență ca fiind o discrepanţă antreprenorială și aduce la lumină detalii cu privire la barierele pe care oamenii le percep și care îi împiedică să facă pasul de a-și deschide propria afacere. Printre principalele motive sunt dificultatea de a găsi sprijin financiar, precum și instabilitatea mediului economic.

Îmbunătăţirea condiţiilor pentru dezvoltarea afacerilor independente este văzută ca fiind responsabilitatea mediului politic.

Unul dintre obiectivele principale ale studiului a fost acela de a afla mai multe despre provocările cu care se confruntă antreprenorii. Când au fost întrebaţi care este cea mai mare ameninţare asupra succesului afacerii lor, majoritatea antreprenorilor și-au exprimat îngrijorarea cu privire la lipsa unui sprijin financiar, situaţia economică din țara lor, taxele și birocraţia. Aceste îngrijorări variază în funcţie de ţară, de situaţia economică generală și taxele din ţara respectivă, fiind mai evidente în Italia și România. Acest lucru arată că antreprenorii își doresc să se poată baza pe un sistem politic care să promoveze norme și legi menite să creeze un mediu în care afacerile independente să poată prospera.

Dacă ar fi să o ia de la început, 9 din 10 antreprenori ar alege să pornească o afacere proprie.

În ciuda tuturor provocărilor pe care le evidențiază acest studiu, deţinătorii de afaceri sunt foarte încrezători în decizia lor de a începe o afacere: dacă s-ar putea întoarce în timp, un procentaj copleșitor de 89% dintre cei intervievaţi ar alege să devină din nou antreprenori.

„Studiul Internaţional privind Afacerile Independente, realizat de METRO” a fost efectuat ca parte a celei de-a doua ediții a evenimentului Ziua Afacerii Tale, realizat de METRO, care va avea loc pe data de 10 Octombrie 2017. Ziua Afacerii Tale vizează toate afacerile independente, și implicit cele 21 milioane de clienți profesioniști METRO. Compania intenţionează să transforme această zi într-un eveniment global anual, care se va desfășura în a doua marţi a lunii octombrie. Evenimentul își propune să ofere antreprenorilor atenția și recunoașterea pe care o merită, să crească vizibilitatea afacerii lor în cadrul comunităților locale și să susțină antreprenorii pentru a-și construi relații puternice cu clienţii lor.



Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Retailers.ro © 2017 All Rights Reserved