Sphera deschide mai multe KFC decât a estimat

Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria de food service din România, a avut vânzări de peste 350 milioane lei în prima jumătate a anului, în creştere cu 21,6% faţă de S1 din 2017. „Plănuisem să deschidem un număr total de 23 de noi unități, în România și Italia. Cu toate acestea, cea mai recentă estimare a noastră indică faptul că ne așteptăm să deschidem 26 de unități noi, cu 3 restaurante KFC, în plus, în Italia”, a declarat Mark Hilton, CEO, Sphera Franchise Group.
Sphera deţine companiile care operează în sistem de masterfranciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell.
Sphera Franchise Group (Sphera) a înregistrat vânzări consolidate în valoare de 350,1 milioane lei în primele șase luni ale anului, în creștere cu 21,6% față de rezultatele pro-forma din aceeași perioadă din 2017.
Aceste rezultate sunt susținute, în egală măsură, de performanța robustă a vânzărilor în bază comparabilă, care au ajuns la nivelul de 8%, și de contribuția celor 26 de noi unități deschise de la începutul anului 2017. Cea mai mare contribuție la această performanță a avut-o USFN România (operator al brandului KFC în România), care a înregistrat o creștere a vânzărilor totale de 19,8%, în timp ce ARS (operator al brandului Pizza Hut în România) a raportat vânzări în creștere cu 9,1%.
„Pentru Sphera, prima jumătate de an reprezintă dovada că eforturile susținute aduc rezultate pe măsură. În această perioadă am navigat, încă o dată, pe teritorii noi, prin deschiderea celui de-al treilea restaurant Taco Bell în București și extinderea în continuare a rețelei noastre de restaurante, atât în România, cât și în Italia”, a declarat Mark Hilton, CEO, Sphera Franchise Group.
Profitul EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) al Sphera a ajuns la 32,3 milioane lei, reprezentând o reducere de 15,9% față de anul trecut. Principalele motive ale profitabilității în scădere au fost accelerarea semnificativă a ritmului de deschidere a restaurantelor, incluzând cele două noi segmente de afaceri (restaurante KFC în Italia și Taco Bell în România), împreună cu o încetinire generală a condițiilor pieței de retail în al doilea trimestru al anului.
Pentru a doua jumătate a anului, Sphera rămâne încrezătoare în capacitatea sa de a-și atinge obiectivul de creștere a vânzărilor cu 25% și estimează că își va depăși angajamentele de extindere a reţelei de unităţi pentru anul 2018.
„Plănuisem să deschidem un număr total de 23 de noi unități, în România și Italia. Cu toate acestea, cea mai recentă estimare a noastră indică faptul că ne așteptăm să deschidem 26 de unități noi, cu 3 restaurante KFC, în plus, în Italia”, a adăugat Hilton.
În România, lanţul de restaurante KFC numără peste 70 de restaurante atât în Bucureşti, cât şi în alte oraşe precum Timişoara, Arad, Botoşani, Cluj-Napoca, Oradea, Suceava, Piteşti sau Braşov. De asemenea, KFC România operează restaurante la Chişinău, Republica Moldova și în Italia.