Lantul de bricolaj Praktiker Romania da semne de revenire dupa ce in ultimii ani si-a pierdut pozitia de cel mai important jucator pe piata de profil din cauza crizei si al unui management defectuos.
Dupa patru ani de scadere consecutiva, Praktiker Romania a inregistrat o crestere de 3,2% a vanzarilor fata de anul precedent. Mai mult, compania a incheiat primul trimestru al anului 2015 cu o crestere de 12,4% a vanzarilor, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Cresterea s-a resimtit si la numarul de clienti (+8,8%) si la valoarea cosului mediu – mai mare cu 2% comparativ cu primele trei luni din 2014.
Motivele? Dupa preluarea companiei de catre omul de afaceri de origine turca Omer Susli, la sfarsitul lunii februarie 2014, rezultatele evolutive au inceput sa apara, ca urmare a programului de optimizare si de repozitionare a brandului Praktiker pe piata de DIY.
“Cifrele financiare aferente primelor trei luni ale anului ne confirma faptul ca suntem pe drumul cel bun si ca relatia noastra cu clientii capata o serie de valente noi, complexe si foarte solide. Ne-a ajutat si faptul ca am inceput sa punem un accent tot mai mare pe zona de casa si gradina. Ne concentram sa crestem profitabilitatea magazinelor existente, ba, mai mult, avem in plan extinderea retelei, fiind deschisi la oportunitati noi” , a declarat Omer Susli, proprietarul Praktiker Romania.
Anul 2014 a fost un an important inclusiv din punctul de vedere al extinderii gamei de produse, care a crescut cu 37%, in acest moment, clientii avand la dispozitie o oferta cu peste 40.000 de optiuni.