Peste 3,2 milioane de romani au trecut pragul singurului magazin IKEA din Romania, aducand in perioada 1 septembrie 2014 – 31 august 2015 vanzari de 424 milioane de lei (fara TVA)  in crestere cu 12,37% fata de anul de catalog anterior.

Ikea“Este o crestere extraordinara pentru IKEA Romania si suntem extrem de multumiti de rezultat. (…)  este motivul pentru care am facut recent doi pasi in plus: ne indreptam spre deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA in Bucuresti – pentru care am depus documentatia de obtinere a Planului Urbanistic Zonal in aceasta saptamana – si imbunatatim serviciul de comenzi online. Extinderea si accesibilitatea vor fi elementele principale de crestere si asteptam cu nerabdare sa vedem rezultatele,” a spus Stefan Vanoverbeke, Retail Manager IKEA South East Europe.

Din volumul de vanzari, 58% au fost obiecte de mobilier si 42% decoratiuni in magazin. Dintre produsele de mobilier, familia HEMNES (mobilier de depozitare pentru dormitor, living si baie) a avut cel mai mare succes. Dintre accesorii si decoratiuni, familia de becuri LED a atins anul acesta cel mai mare numar de vanzari.

In anul de catalog 2015,  8% din totalul vanzarilor IKEA Romania au fost comenzi online. Cele mai multe comenzi au vinit din Bucuresti, urmat de Cluj, Timisoara si Iasi, in total reprezentand 50% ponderea in totalul vanzarilor serviciului de comenzi online.