Ikea România a înregistrat o creștere de 14% și vânzări de 586,6 milioane lei, fără TVA în anul financiar 2017 (1 septembrie 2016 – 31 august 2017). “În 2018 le vom oferi smartphones tuturor colegilor din magazin”, a declarat Stefan Vanoverbeke (foto mai jos), Country Retail Manager Ikea SEE.

În anul financiar, peste 3,3 milioane de oameni au vizitat magazinul Ikea din România și peste 7,5 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul www.Ikea.ro.

„Suntem mândri de creșterea excelentă din România, care ne-a adus pe locul 5 în topul țărilor cu cea mai rapidă creștere din lumea Ikea în anul acesta financiar”, a mai spus managerul citat.

Tot recent, în august, magazinul şi-a crescut capacitatea de depozitare cu 30%, prin noul depozit din Mogoşoaia.

Peste 3,3 milioane vizitatori în magazin

3.323.181 de oameni au vizitat magazinul din Băneasa. Din cele 18,3 milioane de produse vândute, 23% au fost produse de mobilier și 77% decorațiuni și accesorii. Cea mai bine vândută familie de mobilier a fost familia de sufragerii BESTÅ, cu 93.851 de bucăți, în timp ce accesoriile care s-au vândut cel mai bune au fost farfuriile OFTAST, cu 903.353 de bucăți. În total, 7.700 de bucătării au fost cumpărate în anul financiar FY17.

127.262 de comenzi online au ajuns în casele românilor, cele mai multe din București, Cluj, Timiș, Iași și Constanța. Serviciul de comenzi online a avut o creștere de 35,1% comparativ cu anul financiar 2016.

Mai mult, Ikea România și-a sporit capacitatea de depozitare cu 30%, prin deschiderea depozitului logistic din Mogoşoaia în august 2017 și, astfel, îmbunătățind disponibilitatea stocurilor pentru multe produse.

Departamentul format din Restaurantul Ikea, Magazinul de delicatese suedeze și Bistro Ikea a ajuns la o creștere a vânzărilor cu 9,9% față de anul anterior. Din totalul rezultatelor de vânzări înregistrate de Ikea România, vânzările Ikea FOOD reprezintă 6,1%. Cele mai bine vândute produse în FY17 au fost: Bomboanele pick & mix (8,8 milioane de bucăți), Chifteluțe suedeze (5,8 milioane), Hot dog (2,9 milioane).

Angajații

În anul financiar 2017, magazinul Ikea din București a avut 670 de angajați în total, cu 15% mai mult față de anul financiar anterior.

În anul financiar 2018, toți angajații Ikea South East Europe (România, Croația, Serbia, Slovenia) vor primi smartphones, ca instrumente de lucru suplimentare pe care să le folosească pentru a-i ajuta mai bine pe clienți și pentru a schimba informații și idei între ei. Ikea South-East Europe este prima organizație Ikea din lume care implementează această inițiativă-pilot pentru toți angajații.

Oaltă noutate este aceea că începând cu jumătatea lunii octombrie, toți proprietarii de mașini electrice sau hibride își pot încărca mașinile în parcarea Ikea, unde sunt instalate stații de încărcare electrică pentru 4 mașini.

Magazinul Ikea Romania în cifre în anul financiar 2017:

  • Totalul de vânzări Ikea România (fără TVA): 586.594.326 lei
  • Numărul de vizitatori în magazin: 3.323.181
  • Numărul de angajați la 31 august 2017: 670
  • Cea mai vândută familie de mobilier: Familia BESTÅ mobilier pentru camera de zi, cu 93.851 de bucăți vândute
  • Cea mai vândută familie de accesorii: Familia OFTAST de farfurii, cu 903.353 de bucăți vândute
  • Numărul de vizite www.Ikea.ro: 14.639.519
  • Vizitatori unici pe www.Ikea.ro: 7.583.446
  • Vizite pe site-ul Ikea comenzi online: 4.302.192 visits
  • Vizitatori unici pe site-ul Ikea comenzi online: 1.836.147 vizitatori unici
  • Numărul de membri Ikea FAMILY: 279.000
  • Fani ai paginii de Facebook Ikea România: 480.915
  • Procent de vânzări din total pentru gama pentru o viață mai sustenabilă acasă: 4,5%
  • Vânzările Ikea FOOD: 2.034.159 lei
  • Numărul de hot-dog vânduți: 2.951.102 bucăți
  • Kilometri de hot-dog vânduți: 532 km
  • Numărul de chifteluțe vândute la restaurantul Ikea: 5.907.313 bucăți
  • 75% din energia consumată provine din surse regenerabile
  • Procent reciclat din totalul deșeurilor generate: 82%
  • Carton și hârtie reciclate: 1.258 tone; metal reciclat: 11 tone; textile reciclate: 24 de tone; deșeuri de echipamente electrice și electronice (inclusiv bateriile și becurile uzate): 24 tone; deșeuri organice de la restaurant și ulei comestibil reciclate: 8 tone.
  • Mobilier colectat prin programul de reciclare și refolosire: aproximativ 1000 de piese de mobilier vechi.
  • Energie consumată: 3.940 MWh
  • Gaz consumat: 1.298 MWh

Despre Ikea

Ikea Group deține și operează 355 de magazine în 29 de țări (31 august 2017). Magazinul Ikea din zona comercială Băneasa este cel de-al 253 magazin, deschis pe data de 21 martie 2007 ca franciză locală. În martie 2010, Ikea România a devenit parte a Ikea Group, în organizația Ikea South-East Europe care include și Croația, Slovenia și Serbia.