Timişoreana, vânzări de 200 mil. € în retail, în 2017

Timișoreana, liderul pieții de bere în vânzări și în preferințele consumatorilor de peste 10 ani, a avut vânzări de 200 de milioane de euro în retail, în 2017. Şi în primele patru luni ale anului 2018, vânzările au fost în creştere comparativ cu perioada similară a anului trecut, au declarat reprezentanţii producătorului, cu ocazia sărbătoririi a 300 de ani de la înfiinţarea fabricii din Timişoara.

În plus, Timişoreana este şi cea mai bine vândută bere românească în afara țării, cu peste 7 milioane de unități în 2017, fiind prezentă în multe ţări unde sunt comunităţi de români. De altfel, cel mai bine în afara ţării se vinde în Chişinău.

„În prezent, la fabrica de la Timişoara sunt angajate 332 persoane dar, indirect, fabrica întreţine un lanţ de activitate format din circa 18.000 de persoane”, a declarat Eduard Polschi, directorul fabricii de bere Timişoreana.

”Fabrica de bere din Timișoara este un important reper al orașului și al istoriei berii din țara noastră”, a declarat Mihai Bârsan, Vicepreședinte de Marketing la Ursus Breweries.

Investiții

Prima fabrică de bere din România și una dintre cele mai moderne fabrici de bere din România de azi a avut o evoluție continuă și a beneficiat de investiții de peste 100 de milioane de euro, doar în ultimii 15 ani.

Investițiile au fost realizate în:

– Triplarea capacității de producție și asigurarea flexibilității, prin instalarea de linii de producție și îmbuteliere moderne;

– Echipamente și sisteme informatice de control al procesului de producție, precum și în implementarea bunelor practici de operare;

– Echipamente și instalații de recuperare și reutilizare a energiei, de tratament al apelor uzate, de obținere a bioenergiei, pentru asigurarea protecției mediului si a unei dezvoltări durabile;

– Sisteme integrate de control al calității;

– Introducerea de filtre speciale;

– Menținerea clădirilor și a sitului istoric.

Premiere și multe momente importante:

  • Prima mașina de produs frig artificial a fost introdusă în 1900;
  • În monografia orașului Timișoara, scrisă de Armin Barat, se face referire la calitatea berii care s-a îmbunătățit foarte mult fiind chiar exportată în țările vecine;
  • În 1908, berea Timișoreana obține “Grand Prix” la expoziția din Timișoara;
  • În jurul anilor 1900 a fost introdus primul filtru de bere;
  • Anii 1960 – 1962 au reprezentat o perioadă de investiții și modernizări: s-a construit o nouă clădire a fabricii dotată cu cele mai moderne echipamente din lume la vremea respectivă: prima secție de fierbere semi-automată care a funcționat cu program pe cartele perforate;
  • În 1968 se introduce, în premieră, butoiul din aluminiu de 50 de litri, care l-a înlocuit pe cel din lemn utilizat anterior şi apoi, în anii ’70 au început să fie folosite şi butoaiele de 100 l.

După 1975, investițiile au fost îndreptate înspre retehnologizarea liniilor de îmbuteliere și ambalare la butoi.

Scurt istoric al unei lungi istorii

Povestea Timișoreana a început în anul 1718, când s-a înființat prima fabrică de bere de pe teritoriul României, la ordinul Principelui de Savoya.

Aniversarea a 300 de ani de Timișoreana a fost sărbătorită la Timișoara. Timișorenii au asistat la un moment cu o semnificație istorică și simbolică: o reconstituire a marșului gărzilor de la 1718, care a pornit din Curtea Fabricii și s-a oprit în Piața Unirii, unde a avut loc ceremonialul schimbării gărzilor, pregătit de Asociația Eugeniu de Savoya, cu susținerea Timișoreana.

Fabrica de bere de la Timișoara este una dintre cele trei unități deținute de Ursus Breweries, care mai are încă două fabrici, la Brașov și la Buzău.



Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Retailers.ro © 2018 All Rights Reserved