De astăzi, pungile se găsesc în toate hipermarketurile Carrefour din Bucureşti, urmând a fi introduse în toată reţeaua de magazine ale retailerului până la finele lunii iunie.
Punga este în întregime compostabilă (convertibilă în material organic de către mircroorganisme apărute natural), şi este disponibilă în două variante – de 5 kg şi respectiv 7 kg – şi este realizată în parteneriat cu brandul românesc de ambalaje 100% biodegradabile – Biodeck. Este fabricată din amidon de porumb şi este imprimată cu cerneală pe bază de soia, special concepută să se biodegradeze rapid (3-6 luni) şi complet, fără să polueze mediul înconjurător.
“În timp ce în Europa se permit în continuare eşalonări şi amânări în ceea ce priveşte legislaţia privind interzicerea pungilor de plastic, România a fost mai hotărâtă cu legislaţia în acest sens. La rândul nostru, la Carrefour România credem într-o economie circulară. Introducerea pungii biodegradabile este un pas major în viziunea noastră de a promova o viaţă mai bună şi de a deveni lider în tranziţia alimentară pentru toţi prin promovarea unei economii regenerative în România, o economie care favorizează materialele biodegradabile, rapid şi sigur, în dauna celor toxice pentru mediu şi care se concentrează pe prevenirea eliberării de deşeuri greu reciclabile”, a declarat Anca Damour (foto mai sus), director Corporate Affairs şi Comunicare Carrefour România.
România devine astfel prima ţară din regiune care introduce în marele retail acest tip de pungă. Aceasta este întâlnită însă foarte frecvent în alte state din vestul Europei precum Anglia, Italia, Franţa, Norvegia sau Spania, a declarat Adrian V. Georgescu (foto mai jos, stanga), Director de Vanzări Grup Prodplast.
Introducera pungii biodegradabile în rețeaua de magazine Carrefour reprezintă un moment cheie în viziunea de a promova o economie circulară. Această viziune a început încă din 2013, prin proiecte precum:
– Sigurec, o soluție de colectare selectivă care există în România, dezvoltată de Carrefour, începând cu 2013, în parteneriat cu Green Group. Cele 21 de stații Sigurec din parcările hipermarketurilor Carrefour au colectat în cei 5 ani de implementare: peste 21,5 milioane de unități deșeuri PET, doze și recipiente de sticlă, peste 3.000 de tone de deșeuri de echipamente electrice și electronice și peste 2.600 de tone de deșeuri de hârtie-carton. Pe lângă stațiile Sigurec Prime, mărim infrastructura pusă la dispoziție clienților, cu peste 100 de stații Sigurec IN (soluții de interior, dedicate supermarketurilor) și Sigurec Public (sisteme de exterior, în colaborare cu autoritățile publice).
– Programul de colectare a bateriilor uzate și a acumulatorilor vechi, „Reciclează și te recompensăm!”, dezvoltat în parteneriat cu CCR Rebat România, începând din 2014, în toate hipermarketurile din țară. Clienții sunt invitați să aducă 5 baterii uzate, în schimbul cărora primesc o baterie nouă, marca Carrefour. Până în prezent, au fost colectate peste 1,7 milioane de baterii (aproximativ 37 de tone, colectate de clienții din rețeaua de hipermarketuri Carrefour).
– Ferma Bio&co, program dezvoltat de Carrefour alături de “Ateliere Fără Frontiere”, este un prim proiect de economie circulară în care peste 800 de tone de deșeuri alimentare vegetale (preponderent fructe și legume perimate), provenite din hipermarketurile Carrefour din București, sunt colectate și transformate în compost, utilizat ca îngrășământ natural pentru fructele și legumele cultivate la ferma Bio&co.
– Reconect, program anual susținut de Carrefour România și dezvoltat de “Ateliere fără Frontiere”. În cadrul atelierului, deșeurile electrice și electronice donate sunt colectate și transformate în echipamente IT funcționale și alocate apoi către școli, grădinițe, asociații și fundații. Peste 11.700 de calculatoare complete au fost donate celor peste 35.000 de copii și tineri beneficiari.
Consumul responsabil de energie în magazinele Carrefour reprezintă o implementare a sistemului de iluminare cu LED, care permite reducerea consumului cu 35% și a sistemului de refrigerare full CO2, care reduce cu până la 900 de tone/an emisiile de carbon și a cărui căldură generată de instalație este recirculată și reutilizată pentru încălzirea spațiilor adiacente.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour are 320 magazine (32 hipermarketuri ‘Carrefour’, 236 supermarketuri (214 magazine ‘Market’ și 22 magazine ‘Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’), cât și prin portalul www.carrefour.ro .
Mai mult, prin platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, Carrefour le oferă clienților din Iași, Cluj, Constanța și București posibilitatea de a face cumpărături din peste 50.000 de produse la preț de hipermarket, livrate în 90 de minute. De asemenea, prin intermediul Gurmandio, clienții din Iași, Suceava, Botoșani, Piatra-Neamț, Galați și Târgu Jiu pot comanda o varietate mare de preparate, atât din secțiunea de gastronomie a Carrefour, cât și de la restaurantele locale, livrare gratuită și multiple metode de plată (cash, card, tichete de masă).
Carrefour a dezvoltat pentru clienții săi mijloace inovatoare de plată, precum aplicația „Carrefour Pay”, prin intermediul căreia aceștia pot verifica preţurile din magazin sau plăti cumpărăturile direct din aplicaţie, la casele de marcat.
Anul trecut, Carrefour a lansat în hipermarketul Carrefour Băneasa, serviciul integrat „Casa ta – Self Service”, prima casă de marcat unde clienții au posibilitatea să scanze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate.
În 2017, retailerul a lansat Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români.
În aprilie 2018, Carrefour România a lansat Filiera Calității Carne de Mânzat. Filiera Calității Carne de Mânzat se alătură celorlalte 3 lansate de Carrefour în România, începând cu 2008, pentru porc, morcov și cartofi.